انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی گوهرشاد شد.
05 March 2022
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی گوهرشاد شد.

در دیدار رئیس دانشگاه تهران با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، از دکتر انسیه خزعلی به عنوان یک چهره علمی، دانشگاهی و فعال در حوزه زنان و خانواده دعوت شد به عنوان عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی گوهرشاد در این شورا حضور پیدا کند. رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: طرح‌های مطالعاتی و فعالیت‌های علمی در زمینه مسائل حوزه زنان و خانواده لازم است از انسجام بیشتر و یکپارچگی لازم برخوردار باشند. مشاور رئیس دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه نیز در دیدار با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: استفاده از توان زنان دانشگاهی و رویکرد شایسته‌سالاری در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در دوره جدید مدیریتی دانشگاه تهران مدنظر قرار دارد.

دکتر فاطمه یزدیان از راه‌اندازی کارگروه‌هایی توسط مرکز مطالعات زنان و خانواده برای تعریف رشته‌های بین‌رشته‌ای مورد نیاز در حوزه زنان و خانواده خبر داد. دبیر علمی کنگره بین‌المللی گوهرشاد همچنین از اقتصاد و کارآفرینی، توسعه و سیاست، حقوق و … به عنوان حوزه‌های موضوعی این کنگره نام برد و افزود: معرفی زنان برجسته ایران و جهان اسلام در حوزه‌های موضوعی کنگره و همچنین حوزه‌های مختلف علمی، در دستور کار این کنگره است. دکتر الهه اسحاقی، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی گوهرشاد نیز این رویداد را فرصتی به منظور شناسایی و معرفی زنان فعال علمی و دانشگاهی در سطح ملی و جهان اسلام دانست و گفت: از مشارکت تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌هایی که در حوزه موضوعی زنان و خانواده دارای فعالیت‌های فاخر و علمی بوده و شبکه‌سازی کرده‌اند برای ارتقای کنگره در حوزه اجرایی استفاده خواهیم کرد.

دکتر مهدی فکور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، دکتر فاطمه یزدیان رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران، دکتر فاطمه ثقفی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه، دکتر بهناز بخشنده دانشیار دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، دکتر زینب‌الهدی حشمتی عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران، دکتر صدیقه شکوری راد عضو هیئت علمی مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران، دکتر محمد رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور و دکتر شادی جمیلی عضو بنیاد حامیان دانشگاه تهران اعضای شورای سیاستگذاری این کنگره را تشکیل می‌دهند.